Diefstal in de middeleeuwen

Een spelprogramma voor kinderen van 7 – 10 jaar. In een kasteel is het magische kristal gestolen. Onder leiding van de schout en zijn rakkers wordt uitgezocht wie het magisch kristal heeft gestolen en waar het magisch kristal gebleven is.

Vooraf is de spelruimte “middeleeuws” aangekleed, alle deelnemers worden ook in middeleeuwse kleding verwacht (kleding is indien nodig aanwezig)

Spelverloop:

De kristalbewaarder is bestolen! Hij roept de hulp in van de schout en zijn rakkers om dit eens haarfijn uit te zoeken. Er volgen ondervragingsrondes, deze worden door de deelnemers uitgevoerd en er wordt onderzoek gedaan naar het bewijsmateriaal dat bij de “verdachten personen” is aangetroffen.

Met de informatie welke verkregen is uit de ondervragingsrondes en het bewijsmateriaal kunnen de deelnemers hun conclusie trekken wie het magische kristal gestolen heeft.

Als de “verdachte” is aangehouden, moet het magische kristal nog opgespoord worden.
Voor de drie beste hulpschouten is er een aandenken aan dit spelmoment.

Diefstal in de middeleeuwen
 
Tijdsduur:
3 uur
Leeftijd deelnemers:
Van 7 – 10 jaar.
Groepsgrootte:
Vanaf 4 tot……? personen en is mede afhankelijk van de beschikbare speelruimte.
Locatie:
Wordt in overleg bepaald, is mogelijk in de thuissituatie.
Aankleding:
Spelruimte wordt “middeleeuws” aangekleed, materialen hiervoor zijn aanwezig.
Deelnemers ook “middeleeuws” aangekleed
Aandenken:
Voor de drie beste hulpschouten is er een aandenken aan dit spelmoment.
Kinderen krijgen een kleine foto mee van het magisch kristal.
Prijs:
Nader overeen te komen.
Afhankelijk van aantal deelnemers en locatie.